Seznam projektů, do kterých je naše škola aktuálně aktivně zapojena, nebo v historii byla aktivně zapojena.
Obědy zdarma | Vybraní žáci budou dostávat bezplatně obědy po celý školní rok. |
Ovoce a mléko do škol | Žáci prvního stupně dostávají ZDARMA ovoce, zeleninu a mléko v BIO kvalitě. |
Projekt NPO 3.2.2. | Podpora sociálně znevýhodněných žáků. Snídaňové kluby, zážitkové programy, doučování. |
Úspěch zaručen | Projekt ve spolupráci s MAS Bruntál, podpora vzdělávání pro žáky ze soc. vyloučených lokalit. |
Centra kolegiální podpory (CKP) | Pomoc pedagogům z běžných MŠ a ZŠ při vzdělávání žáků s SVP napříč vybranými kraji České republiky. |
Výzva 51 | Hlavním cílem projektu je podpořit profesní rozvoj pedagogických pracovníků zapojených škol v oblasti využívání ICT ve výuce a integrace ICT do školního prostředí – kombinací vzdělávání v prezenčních kurzech, akreditovaných MŠMT v rámci DVPP, doplněných o e-learningovou formu vzdělávání. Dále bude cíle dosaženo metodickou podporou od mentorů a sdílení vzájemných zkušeností pedagogů z jednotlivých škol. Díky projektu se cílová skupina naučí pracovat se stávajícím i nově pořízeným ICT zařízením školy a efektivně jej využívat pro potřeby výuky a v samotné výuce. |
Projekt KIPR | Projekt KIPR vychází ze strategických záměrů ČR v rozvoji vzdělávání a řeší otázky související se zajištěním kvality, provázanosti, srovnatelnosti a efektivity poradenských služeb a vytvořením podmínek pro poskytování vhodných podpůrných opatření pro žáky, u kterých je třeba vyrovnat podmínky pro jejich vzdělávání. |
Profese 2012 | Modernizace předmětu Praktické práce. Změna nastane v této fázi především pro členy projektových týmů, naše šikovné učitele, kteří budou týden co týden tvořit pro své žáky nové pracovní listy do vyučovacího předmětu Praktické práce. |
Bylinné arboretum | Cílem projektu je vybudovat bylinné arboretum v podobě kruhového bludiště o průměru 10 metrů s přibližně 40 druhy bylin. Ze severní strany bude uzavřeno okrasnými dřevěnými mřížemi. Bludiště se bude dělit na bylinné záhony a chodníky. |
Centra integrované podpory | Projekt je zaměřen na zlepšení vzdělávacích podmínek žáků se speciálními vzděl. potřebami individuálně integrovaných do hlavního vzděl. proudu.V rámci projektu vzniknou transformací SPC v Moravskoslezském kraji centra integrované podpory,jejichž hlavním úkolem bude zajištění kvalitních poradenských služeb svým klientům a metodické podpory pedagogickým pracovníkům,kteří vzdělávají žáky se spec. vzděl. potřebami (zdravotním postižením) individuálně integrované ve školách hlavního vzdělávacího proudu. |
Expresivní terapie | Naše škola se partnerstvím úspěšně zapojila do realizace nového projektu v rámci spolupráce se Slezskou Univerzitou v Opavě. Poučeni zkušenostmi se tedy s plným nasazením vrháme do další, bezesporu prospěšné činnosti. Tímto naplňujeme odkaz inovativní školy 21.století a potvrzujeme, že zavádění nových trendů ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami je nám velmi blízké. |
Ruka w reke | Projekt Ruka w rękę nabízí mezinárodní spolupráci dětí a pedagogů ze dvou školských zařízení Euroregionu Praděd z České republiky a Polska. Pomocí realizace kompaktního celku aktivit (celkem šesti) podporující rozvoj příhraniční česko-polské spolupráce v oblasti sportu a kultury mezi dvěma školskými zařízeními, bude nemalou měrou přispívat k všeobecné kultivaci dětské osobnosti a smysluplnému využití volného času. |
Výzva 56 | Naše škola se také zapojila do Výzvy 56 a podala svůj projekt s názvem „Celá škola čte“. Cílem projektu je zlepšení čtenářské gramotnosti našich žáků. Chceme přiblížit dětem svět knih, přivést je k tomu, aby si rádi četli, aby byli zvídaví a tvořiví. Z financí projektu zakoupíme knihy, se kterými budou žáci pracovat ve čtenářských dílnách. |
Zateplení školy | Předmětem podpory je realizace úspor energie v objektu ZŠ v Bruntále na Rýmařovské ulici. Navrhované opatření spočívá v zateplení obvodových stěn, výměně výplní a zateplení stropů. |
EU Peníze školám | Cílem projektu je pomoci nových metod a nástrojů docílit zlepšení stavu počátečního vzdělávání, zkvalitnění vlastní výuky prostřednictvím veškerých činností při využití digitálních technologií. Podporovány budou rovněž činnosti, které zvyšují dynamiku, originalitu, názornost, interakci mezi učitelem a žákem, které směřují ke zvýšení motivace žáků a ke zlepšení studijních výsledků. |
Učíme se pro budoucnost | Projekt je zaměřen na následující témata: osobnostně profesní rozvoj pedagogů, podpora extrakurikulárních aktivit a spolupráci s rodiči dětí a žáků. V průběhu dvou let budou realizovány následující aktivity: vzdělávání pedagogů v oblasti čtenářské a matematické gramotnosti, v oblasti mentoringu a v cizích jazycích, dále tandemová výuka, čtenářské kluby pro žáky, sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv, doučování žáků ohrožených školním neúspěchem a odborně zaměřená tématická setkávání a spolupráce s rodiči. |
Učíme se pro budoucnost II. | Projekt je zaměřen na osobnostně profesní rozvoj pedagogů a podporu extrakurikulárních aktivit. V průběhu dvou let budou realizovány následující aktivity: vzdělávání pedagogů v oblasti čtenářské a matematické gramotnosti, v oblasti cizích jazyků, dále tandemová výuka, čtenářské kluby pro žáky, kluby matematické logiky a deskových her a klub konverzace v cizím jazyce, dále sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv a doučování žáků ohrožených školním neúspěchem. Také proběhnou projektové dny ve škole i mimo školu. |